"Dat klanten specifiek naar jou vragen is erg leuk! Onze klantenservice medewerkster Laura vertelt

De vrouw die met de snelheid van het licht alle klantvragen beantwoord, iemand die houdt van Brabantse gezelligheid en het liefst zelf een BiorB aquarium wilt hebben thuis. Maak kennis met onze klantenservice medewerker Laura.

Wat betekent leuke dingen doen voor jou?

Haha, dit vind ik altijd een lastige vraag, ik heb niet echt hobby’s. maar ik ga graag op stap of uit eten met vriendinnen. Dus ja, allemaal leuke dingen! 

Wat is je favoriete product bij Toppy?

Nou ik vind onze BiorB Aquariums wel heel mooi. We hebben er ook een op kantoor staan. Ik zou er zelf graag een kopen, maar ik ben bang dat mijn kat slim genoeg is om het klepje aan de bovenkant open te maken. 

Wat doe je bij Toppy?

Ik werk bij Toppy als Klantenservice support medewerker. Dit betekent dat ik het eerste contact heb met onze klanten. Via de telefoon, maar natuurlijk ook via mail en WhatsApp. Bel je Toppy, dan heb je een goede kans dat je mij aan de telefoon krijgt.

Waar ben je verantwoordelijk voor in jouw functie?

Omdat we nu net uit de zomer eigenlijk voor best veel. Natuurlijk voor de telefoon en mail, maar ook voor het verwerken van retouren, het beantwoorden van vragen op ons Facebook kanaal, de naleveringen...Ik denk dat we er dan wel ongeveer zijn.

En als je kijkt naar jouw verantwoordelijkheid voor het grote geheel?

Aan een goede ervaring voor een klant als ze contact met ons opnemen. Dus eigenlijk dat alles goed geregeld wordt voor ze en dat ze blij zijn met ons!

Wat denk je dat je collega’s over je zeggen?

Dat ik hard werk, haha! 

Waarom ga jij met plezier naar je werk?

Het werk zelf vind ik leuk omdat het heel divers is qua taken. Maar ik denk vooral ook omdat we bij Toppy proberen op een leuke en ontspannen manier met de klant om te gaan. Dus af en toe een grapje maken hoort daar zeker bij. Zo bouw je ook echt een band op met sommige klanten en dan is het leuk dat ze dan ook echt om jou vragen als ze bellen. En de sfeer onderling met collega’s is ook heel goed. 

Hoe zou je die sfeer op de werkvloer omschrijven?

Vooral als gezellig. Soms is gewoon ook lekker boers en daar houd ik wel van, haha! Niemand komt hier in zijn 3-delig pak aan met gelakte schoentjes en we bespreken ook gewoon altijd hoe iemand zijn weekend is geweest. Je kunt gewoon lekker jezelf zijn.

Wat zijn de minder leuke dingen aan je werk?

Die zijn er eigenlijk niet. Het enige wat ik soms minder leuk vind is dat als een klant belt met een vraag en ik hem niet direct kan helpen. Dit gaat dan vaak over echt product inhoudelijke vragen. Daarom ga ik nu ook producttrainingen volgen zodat ik hopelijk straks meer vragen direct kan beantwoorden.

Welke bijzondere dingen maak je mee in je werk?

Natuurlijk heb je soms heel leuke gesprekken met klanten die je bij blijven. Nu is er ook een klant die bijna iedere dag belt met vragen over zijn aquarium, maar die eigenlijk gewoon heel graag wilt kletsen en dan vooral met mij haha.. Soms denk ik zelfs dat hij misschien wel een beetje eenzaam is en dan is het fijn dat je ook daar in je functie een bijdrage aan kan leveren. 

Waar liggen voor jou de komende tijd de uitdagingen?

Natuurlijk dan die productkennis uitbreiden op het gebied van zwembad en vijvers. Daarbij is het ook fijn dat er intern producttrainingen georganiseerd worden en soms gaan we ook naar een leverancier. Daarnaast ga ik binnenkort starten met het opnemen van instructiefilmpjes voor nieuwe medewerkers waarbij we alle processen laten zien. Zo kan straks iedere nieuwe medewerker gemakkelijk iets opzoeken als hij of zij het niet weet.

Vind je dat je jezelf voldoende kunt ontwikkelen bij Toppy?

Ja absoluut. Zeker als ik het vergelijk met mijn vorige werkgever. Ik werk hier nu een half jaar en heb nu al meer geleerd dan in de jaren hiervoor. Soms vind ik mezelf zelfs klinken als een expert, haha! Ik ben midden in de zomer gestart bij Toppy, dus ik werd best wel in het diepe gegooid.. Maar door veel zelf uit te zoeken en veel te vragen merk ik nu dat ik al veel geleerd heb.

Waar hoop je zelf over een tijd te staan?

Ik wil me nu graag verder inhoudelijk ontwikkelen op het gebied van productkennis en die klantervaring verbeteren. Ook ga ik me straks meer bezig houden in het aansturen en begeleiden van nieuwe klantenservice medewerkers en de oproepkrachten in de zomer. 

Volg ons

Daan Kraaijkamp | HR

Vragen over vacatures? Of wil je meer weten over werken bij Toppy? Vraag het aan Daan!